A Budapesti Intermodális Logisztikai Központ terve az 1990-es évek elejére nyúlik vissza. Háttérben az a környezetpolitikai elképzelés áll, miszerint a környezetszennyezés csökkentése leghatékonyabban a várost leginkább szennyező tehergépjármű forgalom város szélére szorításával érhető el.
2001. végéig - a vállalkozói tőke hiánya miatt - váratott magára a megvalósulás.
2001. december 19-én az érdekelt felek aláírták a BILK Kombiterminál Rt. és a BILK Logisztikai Rt. alapító okiratát.
2003 augusztusában átadásra kerültek az első raktár - illetve. irodaterületek, ezzel megkezdte működését a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ.
2003. november 17-én megnyitásra került a BILK Kombiterminál.
2003 augusztusában került átadásra az első 16.000 m2-es raktárépület ('B1', 'B3') és a hozzá csatlakozó, 3 szinten összesen 3.000 m2-nyi irodát magába foglaló irodaház.
2004 júniusában került átadásra a 'C1' épület; egy 7300 m2 alapterületű raktár, amely műszakilag megegyezik a 'B1' épülettel. |